Dalyviai išmoko pasigaminti vandeniui atsparius, ilgai degančius ugnies „įkurtukus“ iš parafino ir vatos padelių. Taip pat kiekvienas galėjo pasigaminti šildytuvą iš vario ir acetono.
„Jei tau reikia ugnies – tai turi žinoti, kaip ją įkurti greitai, efektyviai ir patikimai. Ar gamtoje, ar namuose – principai tie patys. Daugelis žmonių naudoja makulatūrą židiniui įkurti, bet daug paprasčiau yra pasigaminti „įkurtuką“, kuris užsidega net nuo kibirkšties, dega iki 8–10 minučių ir beveik neužima vietos. Tokios žinios gali padėti tiek išgyvenimo situacijose, tiek kasdienybėje“, – pasakojo laboratorijos metodininkas Vilius Skarbalius.
KU metodinio STEAM centro vadovė prof. dr. Aelita Bredelytė pabrėžė, kad tokios edukacijos yra svarbios ne tik mokslo populiarinimui, bet ir realioms situacijoms gyvenime. „Dažnai pamirštame, kad mokslas nėra vien teorija – jis tiesiogiai pritaikomas praktikoje. Suvokdami fizikos dėsnius, galime efektyviau pasiruošti įvairioms ekstremalioms situacijoms. Šios edukacijos ne tik plečia žinias, bet ir gali padėti realiai išsaugoti sveikatą ar net gyvybę“, – sakė prof. dr. A. Bredelytė. Centro vadovė taip pat atkreipė dėmesį į STEAM centro svarbą ugdant mokslo smalsumą ir kritinį mąstymą. „STEAM edukacijos suteikia galimybę kiekvienam patirti mokslą praktiškai – ne tik klausytis teorijos, bet ir eksperimentuoti, analizuoti, spręsti problemas realiose situacijose. Tai plečia ne tik žinių bagažą, bet ir kitus svarbius gebėjimus: kūrybiškumą, kritinį mąstymą bei gebėjimą taikyti mokslą kasdieniame gyvenime. Tokios patyriminės veiklos skatina žmones domėtis mokslu ir suprasti, kad jis yra visur aplink mus“, – pabrėžė prof. dr. A. Bredelytė. Edukacijoje dalyvavusi Klaipėdos universiteto darbuotoja dalinosi įspūdžiais: |
![]() |
„Buvo labai įdomu, kad viską galėjome atlikti savarankiškai, o puikiausia, kad visas medžiagas, iš kurių buvo gaminami šilumos šaltiniai galima rasti namuose. Įgavome naudingų žinių, bet tikiuosi, kad pavyks išvengti tokių ekstremalių sąlygų, kad prireiktų šiuos įgūdžius panaudoti kasdienybėje“, – po edukacijos sakė Goda.
KU metodinis STEAM centras kviečia moksleivius, mokytojus ir kitus mokslo entuziastus dalyvauti būsimose edukacinėse veiklose, kurios apima platų temų spektrą – nuo ląstelių tyrinėjimo iki robotų valdymo ir visatos pažinimo.